Polámal se mraveneček aneb manžel je na školení..

9. 03. 2011 14:58:00
Dostala se nám - a ani nevíme jak a proč - do rukou a do počítače diskuse k blogo-článku Rojení mravenců a jejich svatební let. Přetiskujeme ji jako svého druhu sociologický dokument o vztazích mezi několika osobami a jako ukázku toho, jak se dá využít (zneužít) diskuse na blogu. Vystupují tu střídavě solidní badatel pan Mravencolog, paní Heduš, počestná manželka a zároveň milenka, dychtivý milenec pan Rosťa a konečně neinformovaný a zmatený manžel Jirka..A samozřejmě - bezejmenní mravenci..

Milý autore, váš článek o výskytu velkých mravenců ve středních Čechách mne živě zaujal. Jsem amatérka, moc se v tematice nevyznám, ale vaše postřehy jsou cenné. A ty nádherné fotky. Přírodu mám ráda a pojí se mi s ní četné zážitky rozmanitého druhu. Už jako děvče jsem ráda lehávala na louce a snila při pohledu na plynoucí oblaka a tu obyčejně nějaký ten mraveneček zabloudil a vlezl, kam neměl. To vám povím, že dalo práci ho vytřepat...Málem bych zapomněla, Jiří dnes mimo domov, prý školení. Tak nevím..... (Hedvika)

Děkuji za laskavé přijetí mého článečku. Přiznám se, téma je běžnému čtenářstvu blogů dost odlehlé a reakcí se člověk obvykle nedočká, a tak každá potěší. Mravenci jsou mým celoživotním zájmem. Lidé mne - znovu se přiznávám - totiž zklamali..Hlavně ženy. Jsem hluboce citově založen a nesnáším lež a podrazy. Žiji ponejvíce sám a nejkrásnější chvilky jsem prožil při pozorování mraveniště.. Počítám s tím, že uveřejním celý cyklus článečků o tzv. mravenci středočeském jako modifikaci mravence evropského s přihlédnutím ke krajovém výskytu..Rád zodpovím i dotazy, pokud budou k tématu. Nerozumím zmínce o Jiřím. Taky entomolog? Nebo mravenec? Vtípek jsem si dovolil, vážená paní. Uvítal bych i jeho reakci. Čím více nás bude.. (Mravencolog)

Tady ji máš, moulo! Mám mravenčení v zádech a po celym těle..Růža hlídá každý můj pohyb a každou myšlenečku a ty víš, ke komu míří.. Má oči a uši všude. Sem piš bez obav. Toho vola nikdo nečte. Vybíral jsem pečlivě a dlouhodobě. A porovnával čtenost..Tvůj mraveneček..P.S. Budeš mi muset vyprávět, jakými cestičkami po tobě ti mravenečci lezli.. ( Rosťa)

Vulgarity na blogu to je to, co mne znepokojuje, a vůbec úpadek mravů ve společnosti.Jak jinak je tomu v mravenčí říši. Proto jsem vlastně prchl k mravencům. Jsou pilní, cílevědomí a jejich život má pevný řád..Mohu doporučit firmu na krmení i vhodná formikária na umělý chov. Upozorňuji, koupě ve velkém je se slevou. Rovněž mohu zprostředkovat kontakt.. (Mravencolog)

Mravenečníku, piš si svoje cinty, kam chceš, a nás nech na pokoji. Buď rád, že se ti někdo ozve. Já píšu docela k věci. Má postel mi připomíná mraveniště, mám mravenčení po celým těle, když na tebe, Heduš, vzpomenu..Hádej proč! Mravenečníku, to ty asi neznáš, leda by sis lehl do mraveniště, což možná právě činíš..Je pořád doma ten tvůj jezevec?? (Rosťa)

Rosťo, nech toho. Nenavážej se do lidí, které ani neznáš a kteří ti neublížili. Omlouvám se, pane mravencologu, on není takový..Umí být docela milý..Tedy někdy. A ne často..Ach, jo..Jiří je v garáži pod autem. Prý klepe motor. Nosím mu tam lahváče. Chmatal po mně těma prackama od šmíru. Fuj! Mám pár minut pro sebe..Včera nepříjemné otázky. Úplný výslech. Dotíral. Bože, kdy já budu mít klid. Vy chlapi! Asi se dám taky na mravence..(Hedvika)

Jako bych ležel v mraveništi a ne na prostěradle.. (Rosťa)

Paní Heduš, za vaše poslední slova vás chválím a zvu vás na společnou vycházku s námětem vysloveně přírodovědným. Objevil jsem lokalitu s výskytem vzácných mravenců v odlehlé části Brd, kde nepotkáš živáčka. Doporučuji uzavřenou obuv. Po ránu bývají mlhy..I mravenci mají své královny..Já myslím už ji našel.. (Mravencolog)

Mravenečníku..rozbiju ti hubu a nacpu ti ji do mraveniště..Nech Hedviku..Nepleť jí hlavu. (Rosťa)

Copak je to tady? Jaká Heduš a jaký Rosťa. Co za vola je ten Mravencolog? (Jiří..)

Ztrácím přehled na svém blogu. Prosím adminy o zásah... (Mravencolog.)

Počkám si na vás oba..Hampejz mi z rodiny dělat nebudete... (Jiří)

Pamatuji si z dětství na krásnou básničku..Začíná to Polámal se mraveneček...Přiznám se, že právě ta nasměrovala moji životní dráhu směrem k mravencům..Nikdy jsem toho nelitoval, ale teď trochu.. (Mravencolog)

Autor: Jan Vargulič | středa 9.3.2011 14:58 | karma článku: 8.05 | přečteno: 1648x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Milan Smrž

Otevřený dopis k referendu o větrných turbínách v Líšťanech u Loun

Dne 22.března proběhlo v obci Líšťany na Lounsku referendum o výstavbě větrných elektráren. Jen třetina hlasovala pro. Doufejme, že občané za dva roky názor změní. Nebo budeme raději spoléhat na drahou jadernou energii?

24.3.2024 v 9:47 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 538 | Diskuse

Milan Smrž

Také jste proti Green Dealu?

Protesty zemědělců v Evropě i mnoho příspěvků na sociálních sitích nesou pečet protestu proti Green Dealu. Kdo tomu tleská?

3.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 21.26 | Přečteno: 6056 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Baterky, kam se podíváš

Poslední dekáda byla ve znamení obrovského nárůstu výroby baterií, tedy lépe řečeno, akumulátorů. Připadá mi to jako druhá elektrifikace. Na baterie bude po čase zřejmě všechno.

3.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 6.42 | Přečteno: 342 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Tak co hoši a holkiíí, jakxte na tom s tem vodíkem?

Zelená vodíková produkce je další dílek do dekarbonizační skládačky udržitelného rozvoje. Byla jen otázka času, kdy na vodík dojde v praxi a loni nastala úplná exploze publicity. Toto třaskavé téma stojí za pozornost.

1.3.2024 v 8:21 | Karma článku: 7.44 | Přečteno: 293 | Diskuse

Vašek Brynda

Co je eko kůže a proč je pravá kůže ekologičtější?

Není to tak dávno, kdy se na trhu objevily pojmy, jako je eko kůže a veganská kůže. Mnoho lidí znejistělo a začalo považovat pravou kůži za neekologickou, a naopak slepě opěvovat tyto nové materiály. Jak je to ale skutečně?

19.2.2024 v 13:03 | Karma článku: 22.75 | Přečteno: 436 | Diskuse
Počet článků 208 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 731

Nemýlím-li se (je to už pár let), živil jsem se (dobře i špatně) jako učitel. Mnohem raději se ovšem sám něco učím - může to být psaní blogů a čehokoliv nebo třeba liftovaný bekhend..Píši blogy i do Lidovek..

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...