Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Jsu neškodnej,"

drmolil človíček nevelkého vzrůstu, natažený u nás v třetím patře na lavici nastrčené mezi dveřmi od bytů. Byla ho tam troška, menší hromádka. Schoulený a i se skrčenýma  nohama prohnutý do esíčka. V kabátku myší barvy, s kapucí přehozenou přes hlavu slabě pochrapoval. Na chodbě byl citelný chlad. Ledoví muži dorazili husím pochodem i na Hanou a zde se už třetí den producírovali. A jej to zahnalo sem do baráku ve středu města. Prolomil naši kolektivní obranu sestávající se z věčně pootevřených vrat s hlásičem, netečné domovnice a řady řečných dam a uťápnutých mužů..  

Z bytu tam někde nahoře pod půdou vyšla žena se psem. Shodou okolností ta moje. Na lezavinu venku byli oba dobře vybaveni. Shiba inu hustým kožíškem přivezeným přímo z jeho vlasti Japonska a jeho doprovod téměř zimním oblečením  i s rukavicemi.  

"Zavolám policii," zahájila ona pokřikem rozhovor se stvořením na lavici..

Chlapík sebou ze spánku nervózně trhnul - něco hezkého se mu asi zdálo -, ale ležel dál a nemínil z tvrdého lože vstávat.

Mlel pořád dokola: "Jsu neškodnej..Jsu neškodnej." 

Vyšel jsem později. Už na lavici nebyl. Zvolil přijatelný kompromis a sestoupil o dvě patra níže. Moc si nepomohl - lehl si přede dveře největší semetriky zde, ženské od huby a od rány..Pokynul jsem nonšalantně novému známému, když jsem jeho brloh míjel, známost v komunitě homeless se může jednou hodit. Co máme, nemusíme mít věčně..Teplý byteček, postýlku a pravidelnou stravu s občasným přilepšením.

Nevím, jak to pak na schodišti dopadlo a nezáviděl jsem mu jednání a rozhovor s madam zatím ukrytou za dveřmi..Asi na něj šlápne a zadupe ho pod práh. Váhu na to má..

Pospíchal jsem totiž za neodkladnou záležitostí na nedaleké kurty. Moc jsem se netěšil. Mé údery zatím letos nemají správný směr a ani dostatečnou délku. Kondici teprve nabírám a psychika je v háji. Snažil jsem se, běhal, hecoval se. Před zápasem soupeře slušně pozdravil a vůbec byl zdvořilý.Podával mu míčky.

Nic nepomohlo, a tak jsem si sám pro sebe drmolil:  "Jsu neškodnej..Jsu neškodnej.."

Kolega vítěz se ani neosprchoval. Sedl na kolo a asfaltovým chodníčkem podél potoka a pak stezkou přes luka mířil k nedalekým jezírkům ponořit se do chladných vln..Činí tak za každého počasí a se zvláštní oblibou při teplotách blízkých bodu mrazu. Pak nám o tom v šatně vypráví a my jektáme zuby..

Mířil jsem domů.

Ozýval se prázdný žaludek.

Bylo to toho dne, kdy republikou běžela v médiích  (i od úst k ústům) zpráva, že zatkli doktora Ratha. Vyslechl jsem si ji u oběda. Měli jsme nudle s vajíčky a dostal jsem nášup..

Napadlo mne u kávy (malý zákusek na okraji talířku), jestli říkal těm, co mu nasazovali klepeta (tlačila ho na jemných doktorských rukách):

"Jsu neškodnej. Jsu neškodnej.." 

 

 

 

Autor: Jan Vargulič | pátek 18.5.2012 14:31 | karma článku: 9,55 | přečteno: 697x
  • Další články autora

Jan Vargulič

Jehla hledačka

Tak si mne ta jehla, lesklá a ostrá, mezi mnoha a mnoha lidmi našla, bodla a vpravila mi do ramene onen snad zázračný mok (pfizer). Zdvořile jsem se po chvíli zeptal, kdy se bude bodat, že čekám. Odvětili, že už se stalo.

17.3.2021 v 8:27 | Karma: 17,16 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Četná pozorování

..rázu přírodovědného mívám sedě u svého puzzliště a vyhlížeje ven na blízkou (dosáhl bych rukou?) střechu od sousedního baráku a úzký proužek nebe nad ní. Nekonečná říše živočichů všech tvarů a forem je pro mne žel zredukována..

9.3.2021 v 8:19 | Karma: 9,51 | Přečteno: 151x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Registrovanej

Díky výpomoci lidí tady okolo jsem šťastně (či nešťastně) registrovanej, mám své číslo (nikomu je neřeknu ani manželce), prý PIN, hluboko vpálené do ještě trochu živého masa jak to dobytče tam kdesi na už ne tak divokém Západě.

25.1.2021 v 8:55 | Karma: 13,05 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Ach, léto

Při šumění topolů, vlastně jen jednoho, sedával jsem na balkonu - já kripl - uprostřed i na okrajích žhavého léta s knihou v ruce, sedával a pospával poblíž truhlíku, byl ve výši mé hlavy a pěstovali jsme v něm afrikány. Kde se..

16.12.2020 v 7:34 | Karma: 12,16 | Přečteno: 135x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Pěkné okamžiky

Dívám se na ligový fotbal, zatímco žena vedle v kuchyni probírá sáčky a pytlíky s potravinami a vyřazuje ty s prošlou záruční lhůtou (já kupodivu procházím dále, i když jsem vlastnostmi taky pytlík). Poznamenávám k ní, že zápas..

30.11.2020 v 9:57 | Karma: 12,05 | Přečteno: 202x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 731x
Nemýlím-li se (je to už pár let), živil jsem se (dobře i špatně) jako učitel. Mnohem raději se ovšem sám něco učím - může to být psaní blogů a čehokoliv nebo třeba liftovaný bekhend..Píši blogy i do Lidovek..