Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Dobry den, Sumvald-zajima mne puvod toho slova pane Vargulici. Zni to napul cesky, napul nemecky. Sum, jako sumici, vald, vlastne nemecky wald. Tedy sumici les, nebo se mylim, nevite jestli je to puvodni jmeno, nebo se Sumvald pred valkou jmenoval jinak? V okoli Olomouce zila spousta nemecky mluvicich Moravanu, tak bych se nedivil. K memu poteseni se obec hlasi k Morave, pravidelne vyvesuje moravskou vlajku na svatek svatych Cyrila a Metodeje.

1 0
možnosti
JV

Tipoval bych to nezávazně na úpravu původního německého názvu, teď tam ale žijí Češi jak polena. Vlastně v tom roce 1962. Pak jsem tam nebyl. Má škoda..

0 0
možnosti
Foto

Těším se z těch ocenění. Na Kytlice mám dávnou vzpomínku ze studentských let a zůstal mi tam malý "kousíček srdce". Už tehdy to bylo krásné místo, miloval jsem podobné obce nebo vesničky na severu Čech, (bylo jich hodně, které jsem navštívil), jejich usazení v krajině, hrázděné domy nebo dřevěnice, přátelské lidi... Nebyl jsem v Kytlicích už dávno, ale věřím, že kvetou a že si ocenění zaslouží.

A Šumvald mám téměř "za humny", nejsem přímo detailním znalcem, ale rád tou krajinou projíždím a fandím postupnému rozkvětu. Život ve svobodných poměrech je tím nejlepším, co může být.

2 0
možnosti
JV

Souhlasím, my jako studenti jsme se rádi toulávali po krajině a toulali se neznámými obcemi. Jako studující historie jsme dělali výpisy z obecních kronik na Štítecku Chodili jsme ve dvojici a a z nápadu kolegy recesisty se vydávali za ubohé siroty (ne ovšem ze Syrie). S rodinou jsme v tom toulání pokračovali a třeba si pak na závěr sedli do hospody a poslouchali hovory tamních lidí. I dnes se rád toulám - ovšem vedle v parku o holi a taky mne to baví..

3 0
možnosti
  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 731x
Nemýlím-li se (je to už pár let), živil jsem se (dobře i špatně) jako učitel. Mnohem raději se ovšem sám něco učím - může to být psaní blogů a čehokoliv nebo třeba liftovaný bekhend..Píši blogy i do Lidovek..