Diskuse

Poezie v hrobě

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Zdravím muže v hodící se čapce a šále ! (počasí hrozné) ... !

Básník by se asi podivil - podobně jako štáb němců, na Atlantickém valu ! Rozhlasová stanice BBC vysílá ve francouzštině pro členy francouzského odboje. Zejména je zaujme jedna Verlainova báseň. První verš už byl odvysílán a někteří velitelé si myslí, že další verš bude znamenat, že k invazi dojde do 24 hodin. To se skutečně stalo ! Krásná filmová scéna - The Longest Day - Nejdelší den, (1962). Vylodění spojenců v Normandii. Já to již viděl asi 5x - Super ! (doporučuji) ...

"Podzimní píseň", v překladu Františka Hrubína - Šifra vyslána na 2 části ! 1) "Ó podzime, tak dlouze tvé housle lkají" + 2) "Mou duši tou hrou unylou utýrají" .

Počasí hrozné - nic nebude. Zcela nechápu, jak lze utajit svaz 4.000 lodí ! Francouzský dobrák se raduje, že mu z moře - střílejí do baráku ! E. Rommel odjíždí do Berlína a své ženě k narozeninám veze dárek - boty. Přijímá zprávu - "Normandie - Já hlupák" ! Adolf spí, vůdce nelze budit ... :-)

0 0
možnosti
JV

Děkuji, jsem doma, občas kouknu oknem ven, pod námi namoklá ulice i s ostrůvkem čili refýží a na něm lidé s rouškami na obličeji, čekají na tram..Ten film jsem zřejmě viděl a viděl docela dost dokumentů o invazi Spojenců na pobřeží Francie. Zajímá mne to a vůbec vše o té poslední velké válce (doufám, že poslední). Ještě jednou děkuji. Verlainovi by se možná dnešní počasí líbilo a třeba by o něm napsal další úžasnou báseň o podzimu. Rimbaud těžko, tento génius s poezii skončil v 19 letech..Takový supertalent, snad největší, co kdy žil..

1 0
možnosti
  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 731x
Nemýlím-li se (je to už pár let), živil jsem se (dobře i špatně) jako učitel. Mnohem raději se ovšem sám něco učím - může to být psaní blogů a čehokoliv nebo třeba liftovaný bekhend..Píši blogy i do Lidovek..