Jan Vargulič

Nemýlím-li se (je to už pár let), živil jsem se (dobře i špatně) jako učitel. Mnohem raději se ovšem sám něco učím - může to být psaní blogů a čehokoliv nebo třeba liftovaný bekhend..Píši blogy i do Lidovek..

Jan Vargulič

Kompas v nás..

Při snídani jsem napůl ucha (druhým neslyším) vyslechl cosi o tom, že mezi požadavky kladené na holky a kluky v šťastném předškolním věku, který jim právě končí, při vstupu do 1. třídy základní školy je i pravololevá orientace..

7.1.2020 v 11:13 | Karma: 12,05 | Přečteno: 268x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Dlužím..

Dnes je Mezinárodní den bez dluhů a já si uvědomuji, že dlužím a je to v tvrdé měně a mé dluhy nebudou nikdy splaceny. Přitom jsem byl od klukovských let šetřílek a máma říkala: "Jendo, kup si.." No já obvykle nekoupil..

20.11.2019 v 13:11 | Karma: 16,35 | Přečteno: 540x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Agátha..

Jakési výročí je tu. Přiznám se, že za minulého režimu jsem míval jako dějepisář občas na škole projev (pokud možno faktograficky pojatý a bez oslavných tirád). Jednou jsem takto šel z vlaku - co noha nohu mine - a v ruce..

7.11.2019 v 9:21 | Karma: 11,85 | Přečteno: 422x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Vlast jinak..

Vlast, do níž se narodíš, si nevybereš a neovlivníš ani, kam se narodíš. Já uzřel světlo světa ve státě se jménem Česko-Slovensko a nežil jsem v něm ani měsíc a byl z něj Protektorát Čechy a Morava jako součást Velkoněmecké říše.

6.11.2019 v 8:25 | Karma: 11,47 | Přečteno: 165x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Ráno, raníčko..

Nedělní ráno nezačalo pro mne moc slibně. K snídani sice obligátně moc dobrá speciál vánočka s ramomedem (pak pomero šťáva a nastrouhaná mrkev s jablkem, to vše vylepšované patáky), ale zároveň zase v TV běžel záznam přenosu..

27.10.2019 v 8:03 | Karma: 10,99 | Přečteno: 176x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Vše pro rodinu..

Má prý být hezky a v rádijku (chytří jak rádio) vybízejí k rodinnému výletu. Rád poslechnu a chápu se - jsem mužskej - iniciativy. Chtělo by to něco originálního, a proto půjdeme s ženou jako obvykle do parku..

21.10.2019 v 11:02 | Karma: 11,76 | Přečteno: 207x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Svíčkovou..

Do Prahy na Bertramku nepůjdu a nepojedu (mimo jiné i proto, že bych tam nedojel), ale k věčné slávě Mistra Káji budeme mít v neděli k obědu svíčkovou čili po našem svíčkajdu. Přitom snad i vzpomeneme a kdyby ne, připomenou nám..

11.10.2019 v 14:02 | Karma: 11,93 | Přečteno: 325x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Pitevní stůl..

Připravoval jsem se - tu a tam se zásadní výpomocí - na nedělní vycházku do parku a z rádijka, jež mám skoro stále v provozu, jsem se dozvěděl, že kdesi u nás mají fungl nový pitevní stůl. Naplnilo mne to uspokojením z toho, že..

28.9.2019 v 13:24 | Karma: 7,23 | Přečteno: 110x | Diskuse| Miniblogy

Jan Vargulič

Koněv a kůň..

Nechám to koňovi, ten má větší hlavu a ve svém věku (80) se nebudu plést do politických hádek, tj.konkrétně té kolem pomníku maršála Koněva a jeho osoby. Nejrozumnější se mi však zdá názor dcery už zvěčnělého vojáka, totiž, aby..

9.9.2019 v 8:44 | Karma: 17,42 | Přečteno: 470x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Romčata..

Na parkové vycházce před polednem jsme se s ženou docela skamarádili s trojčlennou skupinkou romských kluků. Zřejmě právě vypadli ze školy stojící hned vedle a užívali si sladké svobody. Kopali mezi sebou do plastikové láhve..

4.9.2019 v 10:38 | Karma: 18,80 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Pacientem v Rumburku..

Někdy v roce 1955 jsem byl v ambulantní péči rumburské nemocnice. Měl jsem zánět středního ucha a jako žák místního gymplu jsem přišel o lyžařský kurs. Sluch mi vyléčili a slyšel jsem pak i to, co jsem neměl. Teď je to horší,

31.8.2019 v 10:21 | Karma: 16,68 | Přečteno: 614x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Čas, jenž děsí nás..

Bojíte se stárnutí, znepokojuje vás neúprosné plynutí času? Odstěhujte se na ostrov Sommaroy v severním Norsku, kde chtějí zrušit měření času a vyhlásit první bezčasovou zónu na světě. Hodinky s sebou neberte, zahoďte je do moře..

19.8.2019 v 8:15 | Karma: 8,68 | Přečteno: 131x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Rány biblické..

Ta osmá byl podle bible (kniha Exodus) obrovský mrak kobylek, jež sežraly všecko, co nezničilo předchozí krupobití. Krupobití jsme už nedávno tady měli s kroupami velkými jak tenisový míček a včera před půlnocí k nám do pokoje..

30.7.2019 v 9:13 | Karma: 10,65 | Přečteno: 181x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Čapí hnízdo po hanácku..

Dlouho jsme byli navyklí, že na komíně na dohled od nás přes jaro a léto přebývá čapí rodinka. Brali jsme to jako milou samozřejmost. V posledních letech, kdy ceny nemovitostí podražily, zůstávalo hnízdo prázdné a náš stesk...

18.7.2019 v 9:09 | Karma: 13,41 | Přečteno: 257x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Hamlet v sukních..

Dnes ráno jsem se porůznu doslechl, že se připravuje další bondovka - nic proti tomu - , v níž bude hlavním hrdinou čili Jamesem Bondem žena. Dost mne to zarazilo, neboť Bondem by měl být chlapák (to já nikdy nebyl) popíjející..

16.7.2019 v 10:04 | Karma: 23,17 | Přečteno: 512x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Snad se Babiš s Trumpem nepokopou..

Na Hané včera celý den pršelo a parádně jsme na vycházce zmokli. Starostlivá žena, jež si poradila se mnou a se vším, co nás na společné cestě životem potkalo, mi vlhké botasky vycpala novinami, aby lépe uschly. Jedna bota..

29.5.2019 v 9:37 | Karma: 11,36 | Přečteno: 202x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Poprvé nevoličem..

Mladší dcera mi v neznámém terénu káravě říkávala, abych buzolil. Učinil jsem, a tak jsme ( já, žena a dvě dcery) pod mým vedením s buzolou a mapou vesele bloudili. K nějakému cíli jsme ovšem vždy došli a nakonec byli spokojeni..

27.5.2019 v 8:17 | Karma: 10,83 | Přečteno: 273x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

"Vážený pane soudce,..

měli jsme s manželem, dej mu pánbůh věčnou slávu, léta takový zvyk, že po jídle jsme si vzali napůl jabko, že je to jako zdravý a tak. No a on vždycky chtěl, ať mu tu jeho půlku hodím, že to jako chytí. Byl pyšný na svůj postřeh.

26.4.2019 v 9:57 | Karma: 18,97 | Přečteno: 706x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Jarmulka, propiska a rukavička..

Pan premiér si při návštěvě Starého města v Jeruzalémě schoval do kapsy jarmulku. Nejasně - velmi nejasně - si pamatuji, že jiný náš čelný představitel (možná ještě čelnější) strčil kdesi při podpisu rovněž do kapsy propisku..

21.2.2019 v 10:19 | Karma: 11,00 | Přečteno: 336x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Milovaní a nemilovaní aneb Miroslav Zikmund a zubní náhrada..

A je to tu - máme Svatého Valentýna a svátek ZAMILOVANÝCH. Napadá mne, rád uvažuji v protikladech, že by nebylo od věci zavést i svátek NEMILOVANÝCH. Je jich totiž na světě možná ještě více a snad každý se během života setkal..

14.2.2019 v 13:16 | Karma: 16,86 | Přečteno: 417x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Babiše ve snu viděti (Můj necudný sen)..

Potřeboval bych nějaký podrobnější a novější snář, abych se dozvěděl, co znamená pana Babiše ve snu viděti. Zdálo se mi o něm těsně před probuzením a i když si své sny většinou nevybavuji, z tohoto mi v paměti útržky utkvěly..

8.11.2018 v 13:09 | Karma: 13,09 | Přečteno: 450x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

"Posran..Poslankyně..

Je nám sto let - tedy státu, mně o dvacet a kousek míň - a slavíme. Slavíme doma obyč snídou, já vánočkou s ramou a medem a kafem. K tomu se nám kmitají z obrazovky podivné figurky z poslanecké síně. Moc ten záznam nevnímáme..

28.10.2018 v 8:05 | Karma: 16,00 | Přečteno: 653x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Výročí, jež zkázu odročí..

Dobrá, ba výborná zpráva pro obyvatele starověkých Pompejí. Sopečný prach je zřejmě pohltil o dva měsíce později, než se dlouho myslelo. Vyplývá to aspoň z nápisu uhlem na zdi, jenž se nedávno našel v neprobádané části přístavu.

17.10.2018 v 14:47 | Karma: 9,85 | Přečteno: 151x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Vzorná obec roku 2018..

Titul získala obec Kytlice z Ústeckého kraje. Na druhém místě se umístil Šumvald u Uničova. Uvítal jsem volbu. Mám z Šumvaldu poměrně čerstvý zážitek, a to z r. 1962, kdy jsme se dvěma kolegy ze studií navštívili místní hospodu..

8.10.2018 v 12:58 | Karma: 13,98 | Přečteno: 483x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

U nohou Boženy Němcové..

Drobná situace v parku. U špiček nohou z kovu vyvedené Boženy Němcové seděl zády k ní mladík a z mobilu zasílal zprávy celému světu a okolí. Jaká změna v krásném a jiném písemnictví za sto padesát let od dob autorky Babičky.

13.9.2018 v 14:49 | Karma: 7,54 | Přečteno: 166x | Diskuse| Miniblogy