Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pěkné okamžiky

Dívám se na ligový fotbal, zatímco žena vedle v kuchyni probírá sáčky a pytlíky s potravinami a vyřazuje ty s prošlou záruční lhůtou (já kupodivu procházím dále, i když jsem vlastnostmi taky pytlík). Poznamenávám k ní, že zápas.. 

..nestojí za nic a že tam byly za poločas (jsme právě v pauze) maximálně dva pěkné okamžiky. Rozvádím myšlenku odvážně ještě dále, abych jí (a sobě) zalichotil (to nikdy neškodí), a uvádím, že v našem společném životě jich bylo nepochybně více.

Kdyby za každý rok, co jsme spolu, se takto do krásy a půvabu vybarvil jediný, dá to sumárně padesát tři pěkných okamžiků a který fotbal to má? Tady jsem se dostal na poněkud tenký led, když jsem přirovnal naše manželství k fotbalu, jenž je přece plný ošklivých faulů, žlutých karet a konec konců i násilí na soupeři či rozhodčím. Naštěstí žena mé žvásty - jako obvykle - neposlouchá a dál se s plným zaujetím přehrabává v policích s uskladněnými prošlými i neprošlými (těch je o něco víc) potravinami..

"Okamžik chtěl bych osloviti:/ jsi tolik krásný, prodli jen..," napsal Johann Wolfgang Goethe v jednom z vrcholných děl světové literatury (Faust) " Ani jemu však život neprodlel a přicházely okamžiky další, aby odešel ze světa v osmdesáti dvou letech, prý jako velebný a velebený kmet. Právě tolik mi brzy bude, ale to dnes není žádná sláva (ani zásluha, dodávám), vedle devadesátníků, jichž valem přibývá, jsem pořád ještě cucák..

A už tu máme druhý poločas. Nic pro člověka, jenž má v paměti nezapomenutelné kousky Maradony s míčem, včetně "boží ruky" a ještě božštějšího slalomu mezi kuželkami postavenými z anglických hráčů. Bylo to na mistrovství světa v roce 1986.

Tehdy mi právě umíral táta a já chodil za ním do špitálu a podával mu info o průběhu šampionátu (rádi jsme se bavívali o fotbale).

Teď zemřel Maradona a hráči před zápasem uctili jeho památku.

Byly to s ním pro mne u TV pěkné okamžiky. 

Ty nejlepší chvíle však stejně byly s tátou.

 

Autor: Jan Vargulič | pondělí 30.11.2020 9:57 | karma článku: 12,05 | přečteno: 202x
  • Další články autora

Jan Vargulič

Jehla hledačka

Tak si mne ta jehla, lesklá a ostrá, mezi mnoha a mnoha lidmi našla, bodla a vpravila mi do ramene onen snad zázračný mok (pfizer). Zdvořile jsem se po chvíli zeptal, kdy se bude bodat, že čekám. Odvětili, že už se stalo.

17.3.2021 v 8:27 | Karma: 17,16 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Četná pozorování

..rázu přírodovědného mívám sedě u svého puzzliště a vyhlížeje ven na blízkou (dosáhl bych rukou?) střechu od sousedního baráku a úzký proužek nebe nad ní. Nekonečná říše živočichů všech tvarů a forem je pro mne žel zredukována..

9.3.2021 v 8:19 | Karma: 9,51 | Přečteno: 151x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Registrovanej

Díky výpomoci lidí tady okolo jsem šťastně (či nešťastně) registrovanej, mám své číslo (nikomu je neřeknu ani manželce), prý PIN, hluboko vpálené do ještě trochu živého masa jak to dobytče tam kdesi na už ne tak divokém Západě.

25.1.2021 v 8:55 | Karma: 13,05 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Ach, léto

Při šumění topolů, vlastně jen jednoho, sedával jsem na balkonu - já kripl - uprostřed i na okrajích žhavého léta s knihou v ruce, sedával a pospával poblíž truhlíku, byl ve výši mé hlavy a pěstovali jsme v něm afrikány. Kde se..

16.12.2020 v 7:34 | Karma: 12,16 | Přečteno: 135x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Dům holubí

"Mávání perutí víří prach./ Ptáci krouží a neznají strach,/ měl jsem rád starý dům, jeho práh.." Tak nějak zpíval kdysi Jiří Schelinger. My bydlíme už dvacet let ve starém baráku a kolem nás jsou seskupeny do nepravidelného..

10.11.2020 v 16:20 | Karma: 13,97 | Přečteno: 253x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda poblíž letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:30

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Lihový boss Březina se ve vězení napravil a změnil hodnoty, tvrdí znalkyně

29. dubna 2024  16:55

Lihový boss Radek Březina, který si odpykává třináctiletý trest vězení za obří daňové podvody, se...

AURES Holdings a.s.
PRACOVNÍK PODPORY PRODEJE (A12500)

AURES Holdings a.s.
Olomoucký kraj
nabízený plat: 30 000 - 32 000 Kč

  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 731x
Nemýlím-li se (je to už pár let), živil jsem se (dobře i špatně) jako učitel. Mnohem raději se ovšem sám něco učím - může to být psaní blogů a čehokoliv nebo třeba liftovaný bekhend..Píši blogy i do Lidovek..