Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Polámal se mraveneček aneb manžel je na školení..

Dostala se nám - a ani nevíme jak a proč - do rukou a do počítače diskuse k blogo-článku Rojení mravenců a jejich svatební let. Přetiskujeme ji jako svého druhu sociologický dokument o vztazích mezi několika osobami a jako ukázku toho, jak se dá využít (zneužít) diskuse na blogu. Vystupují tu střídavě solidní badatel pan Mravencolog, paní Heduš, počestná manželka a zároveň milenka, dychtivý milenec pan Rosťa a konečně neinformovaný a zmatený manžel Jirka..A samozřejmě - bezejmenní mravenci..  

Milý autore, váš článek o výskytu velkých mravenců ve středních Čechách mne živě zaujal. Jsem amatérka, moc se v tematice nevyznám, ale vaše postřehy jsou cenné. A ty nádherné fotky. Přírodu mám ráda a pojí se mi s ní četné zážitky rozmanitého druhu. Už jako děvče jsem ráda lehávala na louce a snila při pohledu na plynoucí  oblaka a tu obyčejně nějaký ten mraveneček zabloudil a vlezl, kam neměl. To vám povím, že dalo  práci ho vytřepat...Málem bych zapomněla,  Jiří dnes mimo domov, prý školení. Tak nevím.....  (Hedvika) 

Děkuji za laskavé přijetí mého článečku. Přiznám se, téma je běžnému čtenářstvu blogů dost odlehlé a reakcí se člověk obvykle nedočká, a tak každá potěší. Mravenci jsou mým celoživotním zájmem. Lidé mne - znovu se přiznávám - totiž zklamali..Hlavně ženy. Jsem hluboce citově založen a nesnáším lež a podrazy. Žiji ponejvíce sám a nejkrásnější chvilky jsem prožil při pozorování mraveniště.. Počítám s tím, že uveřejním celý cyklus článečků o tzv. mravenci středočeském jako modifikaci mravence evropského s přihlédnutím ke krajovém výskytu..Rád zodpovím i dotazy, pokud budou k tématu. Nerozumím zmínce o Jiřím. Taky entomolog? Nebo mravenec? Vtípek jsem si dovolil, vážená paní. Uvítal bych i jeho reakci. Čím více nás bude..  (Mravencolog)

Tady ji máš, moulo! Mám mravenčení v zádech a po celym těle..Růža hlídá každý můj pohyb a každou myšlenečku a ty víš, ke komu míří.. Má oči a uši všude. Sem piš bez obav. Toho vola nikdo nečte. Vybíral jsem pečlivě a dlouhodobě. A porovnával čtenost..Tvůj mraveneček..P.S. Budeš mi muset vyprávět, jakými cestičkami po tobě ti mravenečci lezli..              ( Rosťa)

Vulgarity na blogu to je to, co mne znepokojuje, a vůbec úpadek mravů ve společnosti.Jak jinak je tomu v mravenčí říši. Proto jsem vlastně prchl k mravencům. Jsou pilní, cílevědomí a jejich život má pevný řád..Mohu doporučit firmu na krmení i vhodná formikária na umělý chov. Upozorňuji, koupě ve velkém je se slevou. Rovněž mohu zprostředkovat kontakt..          (Mravencolog) 

Mravenečníku, piš si svoje cinty, kam chceš, a nás nech na pokoji. Buď rád, že se ti někdo ozve. Já píšu docela k věci. Má postel mi připomíná mraveniště, mám mravenčení po celým těle, když na tebe, Heduš, vzpomenu..Hádej proč! Mravenečníku, to ty asi neznáš, leda by sis lehl do mraveniště, což možná právě činíš..Je pořád doma ten tvůj jezevec??            (Rosťa)

Rosťo, nech toho. Nenavážej se do lidí, které ani neznáš a kteří ti neublížili. Omlouvám se, pane mravencologu, on není takový..Umí být docela milý..Tedy někdy. A ne často..Ach, jo..Jiří je v garáži pod autem. Prý klepe motor. Nosím mu tam lahváče. Chmatal po mně těma prackama od šmíru. Fuj! Mám pár minut pro sebe..Včera nepříjemné otázky. Úplný výslech. Dotíral. Bože,  kdy já budu mít klid. Vy chlapi! Asi se dám taky na mravence..(Hedvika)

Jako bych ležel v mraveništi a ne na prostěradle..                 (Rosťa) 

Paní Heduš, za vaše poslední slova vás chválím a zvu vás na společnou vycházku s námětem vysloveně přírodovědným. Objevil jsem lokalitu s výskytem vzácných mravenců v odlehlé části Brd, kde nepotkáš živáčka. Doporučuji uzavřenou obuv. Po ránu bývají mlhy..I mravenci mají své královny..Já myslím už ji našel..                            (Mravencolog)

Mravenečníku..rozbiju ti hubu a nacpu ti ji do mraveniště..Nech Hedviku..Nepleť jí hlavu.   (Rosťa)

Copak je to tady? Jaká Heduš a jaký Rosťa. Co za vola je ten Mravencolog?           (Jiří..)

Ztrácím přehled na svém blogu.  Prosím adminy o zásah...           (Mravencolog.)

Počkám si na vás oba..Hampejz mi z rodiny dělat nebudete...          (Jiří)

Pamatuji si z dětství na krásnou básničku..Začíná to Polámal se mraveneček...Přiznám se, že právě ta nasměrovala moji životní dráhu směrem k mravencům..Nikdy jsem toho nelitoval, ale teď trochu..           (Mravencolog)

 

 

 

Autor: Jan Vargulič | středa 9.3.2011 14:58 | karma článku: 8,05 | přečteno: 1648x
  • Další články autora

Jan Vargulič

Jehla hledačka

Tak si mne ta jehla, lesklá a ostrá, mezi mnoha a mnoha lidmi našla, bodla a vpravila mi do ramene onen snad zázračný mok (pfizer). Zdvořile jsem se po chvíli zeptal, kdy se bude bodat, že čekám. Odvětili, že už se stalo.

17.3.2021 v 8:27 | Karma: 17,16 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Četná pozorování

..rázu přírodovědného mívám sedě u svého puzzliště a vyhlížeje ven na blízkou (dosáhl bych rukou?) střechu od sousedního baráku a úzký proužek nebe nad ní. Nekonečná říše živočichů všech tvarů a forem je pro mne žel zredukována..

9.3.2021 v 8:19 | Karma: 9,51 | Přečteno: 151x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Registrovanej

Díky výpomoci lidí tady okolo jsem šťastně (či nešťastně) registrovanej, mám své číslo (nikomu je neřeknu ani manželce), prý PIN, hluboko vpálené do ještě trochu živého masa jak to dobytče tam kdesi na už ne tak divokém Západě.

25.1.2021 v 8:55 | Karma: 13,05 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Ach, léto

Při šumění topolů, vlastně jen jednoho, sedával jsem na balkonu - já kripl - uprostřed i na okrajích žhavého léta s knihou v ruce, sedával a pospával poblíž truhlíku, byl ve výši mé hlavy a pěstovali jsme v něm afrikány. Kde se..

16.12.2020 v 7:34 | Karma: 12,16 | Přečteno: 135x | Diskuse| Osobní

Jan Vargulič

Pěkné okamžiky

Dívám se na ligový fotbal, zatímco žena vedle v kuchyni probírá sáčky a pytlíky s potravinami a vyřazuje ty s prošlou záruční lhůtou (já kupodivu procházím dále, i když jsem vlastnostmi taky pytlík). Poznamenávám k ní, že zápas..

30.11.2020 v 9:57 | Karma: 12,05 | Přečteno: 202x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:15

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:10

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Lihový boss Březina se ve vězení napravil a změnil hodnoty, tvrdí znalkyně

29. dubna 2024  16:55

Lihový boss Radek Březina, který si odpykává třináctiletý trest vězení za obří daňové podvody, se...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 731x
Nemýlím-li se (je to už pár let), živil jsem se (dobře i špatně) jako učitel. Mnohem raději se ovšem sám něco učím - může to být psaní blogů a čehokoliv nebo třeba liftovaný bekhend..Píši blogy i do Lidovek..